Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ uyarınca; başvurunun Türkçe ve yazılı olarak veya kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da ilgili kişi tarafından veri sorumlusuna daha önce bildirilen ve veri sorumlusunun sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresini kullanmak suretiyle veya başvuru amacına yönelik geliştirilmiş bir yazılım ya da uygulama vasıtasıyla veri sorumlusuna iletilmesi gerekmektedir.
Veri sorumlusu, ilgili kişinin başvurusu üzerine, KVKK’ nun 14. Maddesi gereğince; en kısa sürede ve en geç 30 gün içerisinde cevap vermesi gerekmektedir. Veri sorumlusu yapılacak işlem için bir maliyet gerektirmedikçe, ilgili kişinin bu hakkını kullanması ile ilgili olarak masraf isteyemeyecektir.
Veri sorumlusu yaptığı inceleme neticesini yazılı olarak yada elektronik olarak cevaplandıracaktır. İlgili kişinin talebinin haklı bulunması halinde , işlem gereği yerine getirilecek ve bunun için alınmış ise masraf iade edilecektir. Örneğin; ilgili hak sahibi reklam amaçlı bir arama ile karşılaştığında KVKK nun 11. Maddesinde bulunan haklarını talep edebilecek ve verilerinin silinmesini ve şartları varsa diğer haklarını talep edebilecektir.
Veri sorumlusu cevap vermez ya da verdiği cevap ilgili kişi tarafından yeterli görülmez ise; ilgili kişi veri sorumlusunun cevabını öğrendiği tarihten itibaren otuz ve her hâlde başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kurula şikâyette bulunabilecektir. Kurula şikayet için , öncelikli olarak veri sorumlusuna başvuru şartı arandığı unutulmamalıdır.
Veri sorumlusu, ilgili kişi tarafından Kurul’ a yapılan başvuru için , tebliğden itibaren 15 gün içerisinde cevap vermek, istenilen belgeleri sunmak ve hatta incelemeye hazır bulunmak zorundadır. Kurul’ un bir hak kaybının varlığını tespit etmesi halinde veri sorumlusu , en kısa zamanda ve en geç 30 gün içinde gereğini yerine getirmelidir.